۳ آبان ۱۴۰۳، ۹:۱۱

در گفت‌وگو با مهر عنوان شد؛

محدودیتی برای ایجاد اشتغال نداریم/ ۲۰ هزار شغل در سمنان موجود است

محدودیتی برای ایجاد اشتغال نداریم/ ۲۰ هزار شغل در سمنان موجود است

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال در بخش کارگری هیچ محدودیتی در استان وجود ندارد، گفت: ۲۰ هزار فرصت شغلی مازاد هم در بخش کارگری وجود دارد.

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه اتفاقات خوبی در زمینه اشتغال در استان سمنان رخ داده است، تاکید کرد: این استان در زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در بین استان‌های کشور رتبه ممتاز را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه در بخش روستایی نیز ۴۰ درصد از اشتغال ایجاد شده در سال ۱۴۰۳ در استان سمنان توسط دستگاه‌های اجرایی مخصوص روستاها بوده است، افزود: این امر نشان از اهتمام و توجه جدی دولت به روستاها و توسعه اقتصادی و ماندگاری جمعیت در آنها دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در زمینه اشتغال غیر دانشگاهی و اصطلاحاً کارگری هیچ محدودیتی در استان وجود ندارد، بیان کرد: برای کارگان و اشتغال غیر فارغ التحصیلان دانشگاهی زیرساخت‌های خوبی به خصوص در صنایع استان وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه برای ۲۰ هزار نفر دیگر هم در استان سمنان برای مشاغل کارگری و غیر دانشگاهی هنوز فرصت شغلی وجود دارد، بیان کرد: در برخی صنایع استان ما حتی با کمبود کارگر هم روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه رویکرد ما برای افرد دارای مدارک دانشگاهی استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و صنایع و همچنین طرح‌های علمی و جهاد دانشگاهی و.. است، افزود: این طرح‌ها به کاهش نرخ بیکاری در استان سمنان کمک خواهند کرد.

کد خبر 6267035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha